Laureline Galliot et Mathieu Peyroulet Ghilini 


Digital Paint : LAB

Laureline Galliot repense les méthodes employées dans le champ du design industriel en explorant les nouveaux horizons proposés par les techniques de fabrication numérique. Grâce à l’impression 3D et à des logiciels de cinéma d’animation, Laureline expérimente la modélisation et la colorisation virtuelle. Influencée par sa pratique intuitive, compulsive et tactile de la peinture sur iPad, elle explore les nouvelles possibilités plastiques des objets d’usage en se servant de l’iPad comme interface reconnectant ainsi la main et le geste aux procédés de production en série.

Laureline Galliot has reassessed the methods employed in the field of industrial design by exploring the new horizons afforded by the techniques of digital manufacturing. Laureline has experimented with virtual modelling and colouring via 3D printing and film animation software. Influenced by her intuitive, compulsive, and tactile process of painting on an iPad, she explores the new plastic possibilities of everyday objects by using her iPad as an interface which thus reconnects the hand and its actions with the processes of mass production.

 

Space Drawing

D’abord envisagées comme des recherches formelles pour des vases dont on distingue encore les socles, les aquarelles de Mathieu Peyroulet Ghilini se révèlent des explorations plastiques qu’il qualifie de dessins d’errance. Par la répétition instinctive du geste sur les petits formats de papier noir qui concentrent la densité de la matière, le designer joue du potentiel d’abstraction de la feuille qui incite à projeter les formes dans une variation d’échelles multiples.

Initially envisaged as a formal research on vases whose bases may still be seen, Mathieu Peyroulet Ghilini’s watercolours reveal themselves to be physical explorations which he qualifies as wandering drawings. Through the instinctive repetition of movements upon small pages of black paper which concentrate the density of the materials, the designer plays with the potential for abstraction of a sheet of paper, inciting a projection of the shapes into a variation of multiple scales.